marți, 19 martie 2013

Pregatirea tenului pentru primavara

Buna fetelor!

Nu cred ca v-am vorbit pana acum despre ritualul meu de ingrijire a tenului, cred ca ar fi trebuit sa acord mai multa atentie acestui lucru aici pe blog. Ingrijirea tenului este pentru mine un lucru extrem de important si am acordat intotdeauna mare atentie, poate chiar am exagerat uneori. Mi-a trebuit mult timp sa imi gasesc produsele potrivite si echilibrul in ceea ce priveste pielea mea.
Cel mai greu este pentru mine atunci cand are loc perioada de tranzitie intre sezonul rece si sezonul cald, acesta este momentul in care tenul meu este cel mai afectat datorita schimbarii de temperatura si vitaminelor imposibil de asimilat din alimentatia saraca in legume si fructe din timpul iernii. Cel mai bine este sa facem o cura de detoxifiere primavara si sa incercam sa consumam cat mai multe legume verzi si macar doua portii de fructe zilnic. Si mai bine ar fi daca am face si putina miscare, ar contribui mult la starea de bine, asta pentru ca sanatatea vine din interior, stiti si voi asta! Sa mai amintesc de cei doi litrii de apa pe care ar trebui sa-i consumam zilnic(si pe care eu nu reusesc sa-i consum nici intr-o saptamana)?
Cel mai important pentru mine este am un ten curat, fara prea multe impuritati daca se poate. Stiu foarte multe persoane care sar peste demachiere seara, inainte de culcare si acesta este un lucru foarte grav. Recunosc, folosesc cantitati industriale de demachiant, dischete demachiante si gel de curatare pentru fata, mi se intampla foarte rar sa raman cu machiajul pe fata, poate doar in noaptea dintre ani, insa nu s-a mai intamplat de foarte multa vreme.
Am incercat  multe produse pentru ingrijirea tenului, le prefer pe cele din categoria dermatocosmeticelor, ori produse care nu contin foarte multi agenti iritanti, incerc sa traiesc mai natural...
De obicei nu acord mare atentie demachiantului, este important sa aiba o textura nongrasa si sa nu ma usture in jurul ochilor atunci cand ma demachiez. Daca ar fi sa mentionez ceva care m-a surprins placut si  mi s-a parut foarte bun a fost Vichy Purete Thermale, pentru un ten mixt, este foarte important sa folosim produse usoare si echilibrate.


Eu folosesc initial un gel de curatare pentru a indeparta machiajul in prealabil, apoi incep sa curat cu demachiant foarte bine porii, dupa care spal din nou pielea cu gel de curatare, stiu ca este putin mai neobisnuit insa asa sunt sigura ca porii mei sunt perfect curati (sau aproape:D). Am folosit in trecut Vichy Normaderm pentru ten cu probleme si mi-a placut, il foloseam dimineata si seara, pentru mine nu a fost deloc  agresiv sau ceva de genul acesta.


Intotdeauna am si un produs cu efect exfoliant si aici trebuie sa mentionez si Vichy Normaderm 3in1 care mi-a facut bine si m-a ajutat in multe privinte, intentionam sa va vorbesc despre acest produs insa nu  stiu de ce nu am facut-o, pur si simplu am uitat, va spun acum ca mi-a placut si l-am recumparat de cateva ori. 



In ceea ce priveste crema pentru fata, nu am folosit niciodata doua produse, adica o crema de zi si de noapte si oricum a trecut mult timp pana mi-am gasit crema potrivita si probabil voi mai incerca si altele. Ideea este ca daca am un ten mixt asta nu inseamna ca trebuie sa folosesc produse puternic matifiante, nu doar sebumul trebuie tinut sub control, este placut sa imi ramana tenul mat o perioada, dar daca este plin de cojite si se descuameaza ce fac? Hidratarea este foarte importanta chiar si pentru tenul gras, mai ales in perioada asta cand organismul nostru este total ametit.
Am folosit foarte mult timp crema de la Vichy pentru ten cu probleme, am incercat toate variantele iesite pe piata, m-am oprit la un momentdat cand mi-a iesit o eruptie insotita de uscaciune si usturime, in momentele acelea tenul meu suferise niste modificari, era tot intr-o perioada ca aceasta cand statea sa vina primavara, de atunci mereu imi este teama si am mare grija. Acum folosesc crema hidratanta Sebium Hydra de la Bioderma si cred ca o sa raman fidela, aproape am terminat primul flacon si sunt foarte multumita, cred ca o sa fie foarte buna si in sezonul cald. Imi place ca imi hidrateaza perfect tenul dar nu ramane pelicula uleioasa, 
este si o baza buna pentru fondul de ten.


As fi putut pune pe primul loc acest produs insa am vrut o oarecare ordine.Cele doua mari pacate pe care le facem noi ar fi ca nu folosim crema cu protectie solara si ochelari de soare de calitate, asta pentru ca radiatiile nu ne iarta, fie iarna, fie vara. Este ingrijorator faptul ca stratul de ozon a ajuns la o grosime de doar 3 mm, va dati seama ce inseamna asta? Eu sunt ingrozita de chestia asta, nu ati observat ca arsurile solare sunt mai frecvente si mai urate in ultimii ani? Daca pana acum am ignorat un lucru atat de important acum sunt hotarata sa ma protejez cu strictete,  m-as orienta spre La Roche Posay Anthelios, crema protectoare pentru ten mixt cu SPF 30.
 
Pentru corp mi-ar placea Barbaria Sun Leshe Solar SPF 30, am auzit lucruri bune despre cosmeticele Barbaria.


Iar pentru protectie si mai mare as alege Bioderma Photoderm Mineral Protective pentru ten mixt, am folosit in trecut un produs di gama Photoderm si am fost mai mult decat surprinsa.


Trebuie sa avem foarte grija in perioada aceasta, primavara sutem lipsiti de energie, apar virozele, migrenele si asa mai departe. Este momentul cel mai potrivit sa incercam sa introducem in corp mai multe vitamine ca sa ajutam organismul sa se refaca dupa atatea luni de iarna. Cred ca ati observat si voi ca in perioada asta tenul este tern si lipsit de stralucire, la fel si parul si unghiile. Eu sunt de parere ca frumusetea vine din interior si trebuie sa avem mare grija in privinta hranei ca sa ne putem reface depozitele de energie. Stiati ca vara consumam mai multa energie decat iarna? Poate vi se pare curios, in sezonul cald consumam mai multa energie datorita  transpiratiei mult mai abundente, ceea ce inseamna si ca eliminam mai multe toxine, deci trebuie sa ne reechilibram aportul de vitamine si proteine, esentiale pentru confortul nostru fizic si psihic.
Legumele si fructele pot fi folosite si extern, banana este un rasfat pentru piele, marul copt sau fiert in lapte in combinatie cu mierea are un efect revigorant, la fel si castravetele, important este sa avem imaginatie si sa jonglam dupa nevoile noastre.


Stiu ca am vorbit numai despre produse de igrijire pentru ten mixt, asa ca am sa va arat cateva destinate altor tipuri de piele, produse pe care nu le-am folosit, insa am auzit lucruri bune despre ele.

Clinique 3 steps crema hidratanta pentru ten usca si mixt


Sapun pentru curatare - ten uscat si foarte uscat

La Roche Posay Nutritic crema nutritiva pentru piele uscata 

Avene Skin Care crema pentru ten sensibil cu probleme

Avene Tolerance Extreme lapte pentru curatare pentru ten sensibil


Lancome Skin Cleansig Dry Skin lapte pentru curatarea tenului uscat


Eucerin Aquaporin Active crema hidratanta pentru ten uscat si sensibil SPF 15



Guerlain Secret de Purete exfoliant





Toate produsele pe care le-am prezentat in acest articol le puteti gasi aici. Puteti gasi pe aoro.ro mai multe detalii despre acestea si pretul de achizitie, dar si o multime de alte produse daca va intereseaza ceva anume.


Nu uitati sa traiti sanatos!

Alex